GARANTIE
Doordat Zeker Gemak B.V. leverancier is van alle gevoerde merken kunnen wij u een uitstekende service bieden in het geval van defecten/fabricagefouten. De garantieclaim zal in veel gevallen worden behandeld door de fabrikant, waardoor u kunt rekenen op gekwalificeerde beoordeling die uw product van binnen en buiten kennen.
Wanneer heb ik recht op garantie?
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het probleem doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Dit is ter beoordeling door Zeker Gemak B.V. na ontvangst.
Hoe werkt een garantieclaim?
Wanneer een door u aangeschaft product een defect heeft en/of niet binnen de specificaties functioneert kunt u dit melden bij onze klantenservice. In de meeste gevallen zal het product teruggestuurd moeten worden naar Zeker Gemak B.V.. Indien u een defect binnen een half jaar meldt zullen wij de verzendkosten dragen, waardoor het terugsturen kosteloos voor u is. U ontvangt instructies van onze klantenservice hoe u het product kunt retourneren. Wanneer u garantie claimt na het eerste half jaar is het terugsturen in eerste instantie voor uw eigen rekening. Indien de garantie is toegekend en u het product weer terug heeft kunt u deze kosten bij ons declareren. (Let op: alleen standaard pakketkosten worden vergoed). U kunt deze kosten alleen bij ons declareren binnen in het eerste jaar na aankoop. Voor een pakket uit Nederland vergoeden wij €6,95 per pakket.
Ons retouradres
Zeker Gemak B.V.
Kalmoes 56
1273 AH Huizen
Garantie beperkingen
Garantie is bedoeld om te garanderen dat u een deugdelijk product ontvangt zonder fabricagefouten. Garantie kent beperkingen:
- Foutief gebruik: een defect dat is ontstaan door verkeerd gebruik van de machine valt niet onder garantie
- Normale slijtage
- Defecten ontstaan door reparaties van onbevoegden zijn uitgesloten van garantie
- Producten die zijn geopend door onbevoegden zijn uitgesloten van garantie
- Valschade of cosmetische schade is uitgesloten van garantie
- Waterschade is uitgesloten van garantie
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@zekergemak.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.